مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

در شهر تهران و اطراف آن امامزاده‌هایی وجود دارند که لوکیشن برخی فیلم یا سریال‌ها بوده‌اند و به این واسطه نام آنها بر سر زبان‌ها افتاده و به شهرت رسیده‌اند. حتی زائران بسیاری نیز به این امامزاده‌ها می‌روند تا در کنار جلای دل بتوانند محلی که روزگاری از قاب دوربین دیده‌اند را از نزدیک ببینند.

امامزاده

همشهری - سعیده مرادی: امامزاده محمدبین موسی الکاظم(ع)، امامزاده سید محمد نوربخش و امامزاده ابراهیم هم از جمله این اماکن مذهبی هستند که در سریال‌هایی مانند تنهایی لیلا، مسافری از هند و فیلم سینمایی زنبور محل زیارت بازیگران آنها بودند.

امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع)

امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع) از نوادگان امام موسی ابن جعفر(ع) بوده و در روستای بوجان لواسان قرار دارد. امامزاده‌ای که در سریال «تنهایی لیلا» لوکیشن فیلمبرداری این سریال بود. این امامزاده بنای بسیار کوچک و قدیمی‌ با گنبد سبز رنگ مخروطی دارد. ضریح ساده و قدیمی آن نیز نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. قبل از ورودی بقعه یک فضای ۶ متری وجود دارد که محل استراحت محمد قصه تنهایی لیلا بود. بالای ضریح نیزتصویر زیبای یک خورشید کشیده شده است.

نشانی: لواسان کوچک، میدان گلندوئک، انتهای جاده بوجان

امامزاده‌هایی در قاب دوربین

امامزاده سید محمد نوربخش (ع)

در پایین روستای سولقان، امامزاده‌ای وجود دارد که نامش با سریال مسافری از هند بر سر زبان ها افتاد. امامزاده سید محمد نوربخش از عارفان، صالحان و نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که در قرن ۹ هجری قمری زندگی می‌کرد و پس از مبارزه و زندانی شدن و تبعید، سرانجام در روستای سولقان، به دیار باقی شتافت. گنبد مخروطی شکل و طلایی امامزاده، گنبدی خاص است. بعضی از سکانس‌های سریال متفاوت مسافری از هند در این بقعه جلوی دوربین رفتند.

نشانی: روستای سولقان

امامزاده‌هایی در قاب دوربین

امامزاده ابراهیم(ع)

فیلمبرداری فیلم سینمایی زنبور کارگر به تهیه کنندگی و کارگردانی افشین صادقی در بخشی از لوکیشن امامزاده ابراهیم و اسماعیل کهریزک انجام شد. بقعه این امامزادگان که به امامزادگان قلعه شیخ معروفند بر روی تپه‌ای در شمال روستا واقع شده است. بنای بقعه شامل شبستانی است که گنبدخانه در وسط آن قرار دارد. دور این شبستان نیز رواقعی ۸ ضلعی دیده می‌شود. در گذشته سنگ نوشته‌ای در امامزاده وجود داشت که قدمت امامزاده را مربوط به ۸۰۰ سال پیش می‌دانست، اما این سنگ نوشته در بازسازی امامزاده مفقود شد.

نشانی: شهر ری، بخش کهریزک، روستای قلعه شیخ

امامزاده‌هایی در قاب دوربین

کد خبر 867877
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha